Qualsevol usuari pel sol fet d'obrir un missatge d'SMS premium al mòbil pot activar una subscripció legal que comporta rebre centenars de missatges diferents. El primer missatge té un cost al qual es sumen tots els missatges que arriben després. Així, el sol fet d'obrir el primer missatge pot suposar un increment de la factura del mòbil d'entre 500 a 600 euros. Fins ara, les companyies operadores treien la línia als usuaris que es negaven a pagar el frau. Segons va explicar ahir, la responsable de l'Oficina de Consum de la Garrotxa, Anna Beltran, ara, a partir d'una denúncia a l'Oficina de Consum, l'usari pot al·legar que no vol pagar els missatges i només pagar la part de la factura amb la que està d'acord.
Anna Beltran, ahir, va explicar que les trucades d'SMS premium són serveis de tarificació addicional. Les empreses que envien els missatges s'emparen en buits de la legislació sobre l'ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Segons ella, els responsables dels missatges són entitats amb seu a les Illes Sychelles contra les quals és molt difícil de dur a terme reclamacions legals.
Els missatges solen indicar la possibilitat de guanyar cotxe, llibres o de participar en concursos. Beltran va apuntar que el cost de cada missatge és d'uns 30 centims, però que la suma pot arribar als 600 euros.
Beltran va explicar que el sector de la telefonia és el més reclamat a la Garrotxa. Així va assenyalar que durant el 2009 el sector va comptabilitzar 252 reclamacions, les quals suposen el 40 % del total de les demandes recollides a l'Oficina de Consum de la Garrotxa l'any passat. Beltran va qualificar les trucades d'SMS premium de "la novetat d'aquest any pel que fa a fraus". Les altres estan relacionades en dificultats a l'hora de donar-se d'alta i de baixa, interrupcions de serveis, temes de facturació i persistència de trucades per oferir productes de telefonia.
Font: Diari de Girona
Anna Beltran, ahir, va explicar que les trucades d'SMS premium són serveis de tarificació addicional. Les empreses que envien els missatges s'emparen en buits de la legislació sobre l'ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Segons ella, els responsables dels missatges són entitats amb seu a les Illes Sychelles contra les quals és molt difícil de dur a terme reclamacions legals.
Els missatges solen indicar la possibilitat de guanyar cotxe, llibres o de participar en concursos. Beltran va apuntar que el cost de cada missatge és d'uns 30 centims, però que la suma pot arribar als 600 euros.
Beltran va explicar que el sector de la telefonia és el més reclamat a la Garrotxa. Així va assenyalar que durant el 2009 el sector va comptabilitzar 252 reclamacions, les quals suposen el 40 % del total de les demandes recollides a l'Oficina de Consum de la Garrotxa l'any passat. Beltran va qualificar les trucades d'SMS premium de "la novetat d'aquest any pel que fa a fraus". Les altres estan relacionades en dificultats a l'hora de donar-se d'alta i de baixa, interrupcions de serveis, temes de facturació i persistència de trucades per oferir productes de telefonia.
Font: Diari de Girona